Actueel

  • Zonder afspraak huizen bezoeken op NVM Open Huizen Dag

    Tienduizenden huizen zijn op 1 oktober a.s. vrij te bezichtigen op de Open Huizen Dag van de Nederlandse Vereniging van Makelaars en Taxateurs in onroerende goederen NVM. Dit is een uitgelezen moment voor potentiële kopers om het huis van hun dromen uit te zoeken. Voor verkopers is het daarentegen een goed moment om te zien hoe hun huis in de markt ligt. Op de website van Funda kunt u zien welke verkopers meedoen aan de NVM Open Huizen Dag.

  • Fundament All Media en Nieuwbouw Nederland gaan samenwerken

    Nieuwbouw Nederland - ICT specialist in CRM voor de vastgoedmarkt - en Fundament All Media - online marketingbureau gespecialiseerd in vastgoedcommunicatie - slaan de handen ineen. Met deze samenwerking komen de bedrijven naar eigen zeggen tot een beter product en dienstverlening voor datadriven vastgoed, communicatie en marketing. 

  • Eigen inbreng starter op woningmarkt stijgt naar ruim €27.000

    Starters sparen steeds meer voor een koopwoning. Wie in het eerste halfjaar van 2016 een eerste koophuis kocht, bracht gemiddeld €27.315,- aan eigen inleg mee. Een stijging van ruim €2500,- ten opzichte van de eigen inbreng van starters in 2014. Dit blijkt uit een vervolgonderzoek van eyeOpen.nl naar de positie van starters in de woningmarkt. In 2014 werd nog een gemiddeld bedrag van €24.743,- ingelegd.

  • 5 keer slim omgaan met big data: van Spotify tot aardbeientaart

    Een van de pioniers van big data, Douglas Laney, vermoedt dat in het jaar 2020 tachtig procent van de bedrijfsprocessen en producten uit 2010 compleet zijn veranderd als gevolg van het werken met big data.

  • wietteelt
    Makelaars, politie en gemeenten gaan criminaliteit in huurwoningen tegen

    Maandag 26 september ondertekenen de burgemeesters van Alkmaar, Heerhugowaard, Purmerend en Zaanstad, samen met de politie Noord-Holland en makelaarsverenigingen NVM-MVA en VBO Makelaar een convenant voor een strengere screening van kandidaat huurders. Met de ondertekening van dit ‘Stoplichtconvenant’ start een nieuw hoofdstuk in de gezamenlijke aanpak van georganiseerde criminaliteit die gebruik maakt van vastgoed.

  • Jongeren kopen minder huizen

    Jongeren tot 25 jaar kopen veel minder huizen, het opveren van de koopwoningmarkt is voor een groot deel te danken aan ouderen. Hoe ouder men is, hoe meer gekocht wordt, blijkt uit een analyse op basis van gegevens van het Kadaster.

     

Dossiers

  • Zonder afspraak huizen bezoeken op NVM Open Huizen Dag

    Tienduizenden huizen zijn op 1 oktober a.s. vrij te bezichtigen op de Open Huizen Dag van de Nederlandse Vereniging van Makelaars en Taxateurs in onroerende goederen NVM. Dit is een uitgelezen moment voor potentiële kopers om het huis van hun dromen uit te zoeken. Voor verkopers is het daarentegen een goed moment om te zien hoe hun huis in de markt ligt. Op de website van Funda kunt u zien welke verkopers meedoen aan de NVM Open Huizen Dag.

  • Fundament All Media en Nieuwbouw Nederland gaan samenwerken

    Nieuwbouw Nederland - ICT specialist in CRM voor de vastgoedmarkt - en Fundament All Media - online marketingbureau gespecialiseerd in vastgoedcommunicatie - slaan de handen ineen. Met deze samenwerking komen de bedrijven naar eigen zeggen tot een beter product en dienstverlening voor datadriven vastgoed, communicatie en marketing. 

  • Eigen inbreng starter op woningmarkt stijgt naar ruim €27.000

    Starters sparen steeds meer voor een koopwoning. Wie in het eerste halfjaar van 2016 een eerste koophuis kocht, bracht gemiddeld €27.315,- aan eigen inleg mee. Een stijging van ruim €2500,- ten opzichte van de eigen inbreng van starters in 2014. Dit blijkt uit een vervolgonderzoek van eyeOpen.nl naar de positie van starters in de woningmarkt. In 2014 werd nog een gemiddeld bedrag van €24.743,- ingelegd.

  • 5 keer slim omgaan met big data: van Spotify tot aardbeientaart

    Een van de pioniers van big data, Douglas Laney, vermoedt dat in het jaar 2020 tachtig procent van de bedrijfsprocessen en producten uit 2010 compleet zijn veranderd als gevolg van het werken met big data.

Laatste editie

In deze editie:

BENADEELD DOOR HET ALGEMEEN BELANG
Boeiend specialisme voor slimme makelaar

MARKETING AUTOMATION
‘Vergeet doelgroepen, één op één is het nieuwe credo’

WIE PAKT DE REGIE?
Succesvolle wijken zijn divers

TRANSFORMATIE VS NIEUWBOUW
Kan onderzoek dit debat beslechten

Nieuwsbrief