Coldwell Banker

Naam
Coldwell Banker

Opgericht in
2001 in Europa, 1906 in Amerika

Aantal aangesloten deelnemers (kantoren)
47

Werkt
Landelijk

Franchisenemers moeten aan deze eisen voldoen
Ze zijn NVM-leden met ondernemersgeest, ambitie, een gerenommeerd kantoor. Over entreegelden en/of andere maandelijkse of jaarlijkse bijdragen maakt Coldwell geen informatie openbaar.

Franchisenemers zijn verplicht om
Coldwell kent geen verplichtingen. Iedereen houdt zijn eigen uitstraling, maar krijgt er het Coldwell logo bij.

Hoe handhaaft de moederorganisatie de kwaliteit?
De formule van Coldwell Bankers is gebaseerd op vier vragen:

1. Hoe creëren we nieuwe klanten?
2. Hoe onderscheiden we ons van de concurrentie?
3. Hoe waarborgen we de kwaliteit binnen de organisatie?
4. Hoe laten we een klant na gemiddeld zeven jaar terugkeren?

Goed ondernemerschap begint met het beantwoorden van deze vragen. Coldwell Bankers helpt makelaars met zich te ontwikkelen tot goede ondernemers door middel van business consultancy, marketing en sales.

Waarom moeten franchisenemers juist voor uw organisatie kiezen, wat levert het op?
Wij bieden servicemanagers die meelopen op kantoren, planningen bewaken, ondersteuning bieden en werk uit handen nemen van makelaar.

Waarom moeten consumenten juist voor deze franchiseorganisatie kiezen?
Om een aantal redenen: intensieve begeleiding bij het ontwikkelen van een marketingbeleid, het realiseren van een dienstenorganisatie, een nationaal en internationaal netwerk (ruim 4000 kantoren in 32 landen), professionele training van medewerkers en marketingmiddelen (technologische toepassingen voor objectbeheer, relatiebeheer en agendabeheer).

Waarin wilt u zich onderscheiden van andere ketens?
De ene klant is de andere niet, maar klanten zijn wel te verdelen in doelgroepen. Daarom werkt Coldwell Banker makelaars met specialisaties.

Waarin wilt u zich onderscheiden van andere ketens?
Coldwell Banker is geen hardfranchise-organisatie die deelnemers in een keurslijf dwingt, maar een marketing specialist in de makelaardij die klanten centraal stelt.

Wat zijn uw toekomstambities?
Landelijk netwerk. Kwalitatief hoogwaardig. Een begrip in de makelaarsbranche.

Uw visie op de toekomst van de makelaardij? 
Een transparante markt met goed geïnformeerde, kritische klanten. Concurrentie neemt toe. Makelaars kunnen zich moeilijk onderscheiden. De makelaar op de hoek verdwijnt, net als de buurtwinkel deed. Bedrijven en organisaties meer salesgericht maken.

Website
www.coldwellbanker.nl