Vastgoed Actueel opvallen als makelaar

Aanbod en kantoor in the picture: van rap tot schrijfblok

Aan huizenkopers in de meeste regio’s momenteel geen gebrek. Toch proberen makelaars van alles om hun huizen te laten opvallen. Bijvoorbeeld met een rapvideo. Maar ouderwetse methodes kunnen ook nog steeds goed uitpakken.

Makelaar Jacco van der Houwen uit Groningen koos voor een appartement een aanprijzing via een rapvideo. “De rapper is Daniel Jager, een van de twee fotografen waar we mee werken. Hij heeft vroeger in z’n jeugd wat raps gemaakt en bedenkt vaak leuke dingen voor ons. Nu kwam hij hiermee. Wij vinden het fantastisch. Het kan ons niet raar en vreemd genoeg. Als het maar aandacht trekt en er gezellig uit ziet”, aldus Van der Houwen tegen het AD. “Ik weet zeker dat dit huis 3, 4, 5, 6 of 7000 euro meer oplevert door deze video.”

Polsstokspringen

Een andere makelaar die regelmatig opvalt door zijn video’s is Geert Klaver (foto). “Onze video’s geven niet alleen goede informatie en sfeerbeschrijvingen, ze vallen op en enthousiasmeren. Dat betaalt zich terug in meer bezichtigingen, die bovendien kwalitatief beter zijn.”
Af en toe heb je een succesje, vervolgt Klaver. “Zo gingen wij viral met een video waarin je mij ziet polsstokspringen. Dat is al 1,3 miljoen keer bekeken. Leuk voor je naamsbekendheid.” Klaver vertelt er meer over in Vastgoed 6.

Relatiegeschenken

Om te werken aan naamsbekendheid zijn de old-school-methodes ook nog altijd nuttig, zoals relatiegeschenken met naam of logo. Ondanks het digitale tijdperk zijn bijvoorbeeld pennen en notitieblokken onverminderd populair. Een schrijfblok wordt dagelijks gebruikt, dus een handig voorwerp om te voorzien van logo van de makelaar. Zo’n relatiegeschenk wordt weggegeven zonder verdere verplichtingen, maar schept wel een band met een relatie of klant.