Vastgoed actueel - Inman Connect

Behoort u in 2018 tot de kopgroep van de makelaardij?

Ook dit jaar presenteren wij weer de Inman Connect in New York. Adviesbureau Resultants en vastgoedmarketingbureau Fundament All Media hebben rondom het grootste makelaardijcongres ter wereld een waardevolle reis georganiseerd, gericht op de praktijk van úw kantoor. “Woningmakelaars die willen weten wat er morgen speelt en wat zij daarmee moeten in hun onderneming, gaan mee naar de Inman Connect.”

Data-driven vastgoedmarketeer en ondernemer Boris Geheniau gaat al acht jaar naar de de Inman Connect in New York. Sinds twee jaar nemen hij en trainer-adviseur Frans Kofflard makelaars en projectontwikkelaars mee op een door hen uitgekiende reis naar dit meeslepende makelaardijcongres. “Dit is het evenement waar de grootste en belangrijkste innovaties in relatie tot vastgoed, internet en tech ten tonele worden gevoerd. Je leert van de ervaringen van uiterst succesvolle mensen in het vak en krijgt onbetaalbare inzichten op van sprekers van buiten het vastgoed. Mensen die online ongekende successen hebben gerealiseerd en als geen ander weten hoe de digitale wereld de nabije toekomst van vastgoed en wonen zullen veranderen.”  

‘Right on the money’

Nederlandse makelaars die Inman Connect 2017 bijwoonden, werden níet verrast door: 

- Het bod op funda dit jaar van een Amerikaans techbedrijf. Op het toneel van Inman werd vorig jaar namelijk al bekend dat twee grote techbedrijven een miljoeneninvestering deden in respectievelijk Opendoor en Knock.co, innovatieve online ondernemingen die in minder dan een jaar uitgroeiden tot de grootste spelers van de VS en de makelaardij volledig op zijn kop zetten;

- De bekendmaking afgelopen maand van Facebook dat zij een partnership is aangegaan met Zillow, het Amerikaanse funda. Dit is tijdens de Inman Connect 2017 uitgebreid besproken. Binnen een paar maanden kunnen consumenten via Facebook - volledig online – hun huis aan- of verkopen. Een kwestie van tijd voordat dit wereldwijd het geval is;

- De eerste, volledig automatisch ingeplande afspraak met een makelaar via Alexa - de bot van Google. Die primeur deze maand bevestigt de chatbot-revolutie, wat een dankbaar thema was tijdens Inman Connect 2017.

Schijf u nu hier in! 

Intensieve begeleiding

Deelnemende makelaars krijgen voor, tijdens en na de Inman Connect intensieve begeleiding. Tijdens dit vijfdaagse congres komt er een overweldigende hoeveelheid informatie op u af in een duizelingwekkend tempo. Geheniau: “Dit is geen congres zoals we die in Nederland kennen met ellenlange presentaties met veel sheets. Dit zijn allemaal korte, krachtige presentaties, met een hoog info-gehalte. Een keynote duurt 25 minuten, de andere presentaties variëren van 5 tot 20 minuten. Amerikanen presenteren met verve, kennen hun publiek en weten altijd te boeien. Je zal je geen moment vervelen.” Maar zoveel inspiratie kent wel een risico dat deelnemers door de bomen het bos niet meer zien. Ze missen vaak ook een directe link naar hun dagelijkse praktijk om het te laten beklijven. Eenmaal thuis verdwijnen waardevolle inzichten door de drukke agenda al snel naar de achtergrond. Kofflard: “Het is absolute noodzaak om te komen van ideeën tot daadwerkelijke invoering in je organisatie. Welke van deze innovaties bieden mij de beste kansen? Wat past bij mijn kantoor en wat moet ik zeker implementeren? We gaan niet naar huis zonder de antwoorden op die vragen.” Twee weken voor vertrek organiseren Kofflard en Geheniau een meeting om van elke deelnemer vast te stellen wat de belangrijkste uitdagingen zijn voor zijn kantoor. Dan stellen ze ook een optimaal, relevant programma samen uit alle geplande presentaties. “Elke ochtend tijdens het event geven wij alle deelnemers via de app-groep nog tips over sprekers die zij niet mogen missen die dag.” Op drie middagen komen de deelnemers na het reguliere programma samen in het Holland Home. In deze intieme en exclusieve setting geven enkele indrukwekkende sprekers aanvullende presentaties. Zij duiden de besproken ontwikkelingen en helpen de deelnemers deze te vertalen naar hun Nederlandse ondernemingen.

Een database vol warme leads 

 “Be relentlessly helpfull. Dat was een van de belangrijkste lessen die wij vorig jaar kregen van Matthew Shadbolt, voormalig directeur vastgoedproducten van de New York Times en huidig innovator bij Inman. In het Holland Home gaf hij ons het inzicht dat makelaars met hun huidige klantenbestand, een goudmijn in handen hebben”, vertelt Kofflard. Waar de gemiddelde Nederlandse makelaar na de transactie niets meer doen voor de klanten in hun database, presenteerde Shadbolt een geautomatiseerde en persoonlijke manier om met tevreden klanten in contact te blijven op een manier die wordt gewaardeerd. Met slimme artikelen vol relevante informatie voor zijn persoonlijke woonsituatie en door de reacties en klikken te meten, heeft de innovator inzicht in het stadium van elke klantreis. “Ver voordat een oud-klant überhaupt overweegt om weer makelaar in de arm te nemen, weet je dat niet alleen; je hebt de keuze voor jouw kantoor al vanzelfsprekend gemaakt. Zo transformeer je je database van tevreden klanten volledig geautomatiseerd in een enorme bak met warme leads en een krachtige poule van ambassadeurs.”

Vastgoed organiseert in samenwerking met Kofflard Resultants en Fundament All Media in het voorjaar van 2018 de eendaagse training ‘Be relentlessly helpfull: haal alles uit uw klantenbestand’. Deelnemers die zich via Vastgoed aanmelden voor de reis naar Inman Connect, mogen deze training gratis bijwonen.

Van inspiratie naar euro’s

Elke congresdag zet elke makelaar minstens twee interessante ideeën die zij hebben gehoord op de groeps-app. “Ik maak van alle ideeën één overzicht die we een maand na afloop van de Inman Connect met alle deelnemers bespreken. Tijdens deze recap-meetings zien we makelaars en projectontwikkelars samen hun ideeën tot een hoger plan tillen.” De adviseurs maken tevens met elke makelaar een concreet van plan van aanpak waar ze de volgende dag mee aan de slag kunnen. Geheniau: “Wat ga ik zelf doen, wat ga ik uitbesteden? Aan welke leveranciers? Wat pak ik als eerste aan? Onze aanpak omvat niet één zevenmijlspas van 100 procent, maar kenmerkt zich door vijftig stapjes van 2 procent. Met elke uitgevoerde stap verdien je je investering in deze reis met gemak terug. Makelaars willen graag geïnspireerd worden, maar dat moet uiteindelijk wel omgezet worden in euro’s. Veel makelaars die tot nu toe met ons zijn meegeweest, behoren nu tot de kopgroep van de makelaardij.”

Inman Connect

22-26 januari 2018 New York

√ Internationale topsprekers              
√ Marcom, tech en innovatie                                    
√ Exclusieve presentaties in Holland Home             
√ Intensieve begeleiding                                           
√ Kick-off meeting voor vertrek
√ Recap maand na thuiskomst
√ Plan van aanpak en implementatie-advies op maat

Kosten: €1495,- (hotel, vlucht en verblijf op eigen kosten)
Unieke Vastgoed-deal: Inclusief EXTRA TRAINING ‘Haal alles uit uw klantenbestand’

Schijf u nu hier in!