Funda thuis

Funda introduceert contentplatform voor woonvragen

Funda introduceert ‘funda thuis’, een vernieuwing die past in de verbreding van de huidige vraag-en-aanbod-website naar een platform voor de totale wooncyclus. Funda thuis biedt de bezoeker antwoord op álle vragen rondom wonen en gaat deel uitmaken van de bestaande funda-site. De content wordt gecreëerd door een redactie van ervaren copywriters en creatieven.

De aankoop van een woning, nu of in de toekomst, is een van de belangrijkste ‘life events’ die er bestaan. Bezoekers zien een bezoekje aan funda als ontspanning. Even lekker ‘gluren’ welke droomhuizen er in de buurt te koop zijn. Dat biedt ruimte voor meer. Door de intentie van bezoekers nog beter te begrijpen, kunnen ze nog meer gebonden worden aan funda.

'Funda thuis'

De woning is nog maar het begin. Rondom kopen, wonen en verkopen komen tal van andere belangrijke beslissingen om de hoek kijken en spelen ontelbare factoren een rol. Financiële aangelegenheden, juridische aspecten, verbouwen, verhuizen, de buurt. Hier ligt dus ruimte voor funda om de consument te helpen. Die ruimte gaat funda invullen met ‘funda thuis’. 

Woongerelateerde onderwerpen

Op funda vinden bezoekers betrouwbare informatie, inspiratie en antwoorden op alle vragen die met wonen te maken hebben. De informatie kan allerlei vormen aannemen: van video’s als ‘hoe is het om te wonen in..een watertoren' tot handige checklists over de verkoop van een huis, van uitleg over de regelgeving voor een uitbouw tot hilarische woonclichés. Hierbij zal funda ook samenwerken met partner-experts die bezoekers, middels branded content, verdieping op woongerelateerde onderwerpen kunnen bieden.

Voordeel voor de makelaar

De marketeer vervolgt: ‘Met het platform ontstaat een onafhankelijke plek waar wij de rol van de makelaar kunnen uitleggen. Zowel bij aankoop als verkoop van een huis. We vertellen heel direct wat de rol van een makelaar is en laten ook mensen aan het woord die zonder makelaar kochten en tegen verborgen gebreken aanliepen.  

Nieuwe mogelijkheden

“Wij krijgen soms het idee dat alle Nederlanders elke dag met hun huis en thuis bezig zijn, zoveel bezoek krijgen we elke maand”, vertelt Jacqueline Post, directeur Marketing van funda. “Die bezoekers helpen we graag aan relevante informatie. Zo kunnen we bezoekers langer aan ons binden en bovendien beter segmenteren. Dat is de basis voor interessante nieuwe mogelijkheden.”

Verdere uitbreiding

De verbreding past in een heel scala aan initiatieven waarmee funda zijn bezoekers beter van dienst wil zijn. Bezoekers konden al informatie over de buurt terugvinden op funda, maar binnen zes maanden introduceert funda ook informatie over scholen in de buurt en de reistijden naar populaire bestemmingen in de omgeving.