telefonisch bereikbaar

Makelaars zijn uitzonderlijk goed telefonisch bereikbaar, zo blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl, een online zoekmachine voor telefoonnummers. Van de 531 makelaardijkantoren die bij deze website geregistreerd zijn, scoorden er slechts 3 onder de maat. Dit geeft de vakgroep als geheel een bereikbaarheidsscore van 99,5%.

Makelaars zijn uitzonderlijk goed telefonisch bereikbaar, zo blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl, een online zoekmachine voor telefoonnummers. Van de 531 makelaardijkantoren die bij deze website geregistreerd zijn, scoorden er slechts 3 onder de maat. Dit geeft de vakgroep als geheel een bereikbaarheidsscore van 99,5%.

Bij veel kantoren kan online een afspraak worden gemaakt of kunnen via mail of chatbot vragen worden gesteld, maar ieder makelaarskantoor dient uiteraard nog steeds telefonisch goed bereikbaar te zijn. Reden voor Telefoonboek.nl om uit te zoeken hoe goed makelaarskantoren telefonisch bereikbaar zijn. In de database van Telefoonboek staan 531 telefoonnummers geregistreerd in de categorie ´Makelaar´. Telefoonnummers krijgen het predik ´slecht bereikbaar´ wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep. Daarbij geldt dat er ook geen mogelijkheid is een bericht achter te laten. Dit was bij slechts drie van de 531 bedrijven het geval, hetgeen neerkomt op 0,5% van de gevallen. Dat betekent dat 99,5% van de onderzochte makelaarskantoren weinig tot geen klachten krijgen over de telefonische bereikbaarheid. 

Minder goed bereikbare makelaarskantoren

Er zijn in de categorie ‘Makelaar’ slechts drie bedrijven die meer dan drie mislukte belpogingen registreerden. Ook onder deze drie ‘minder bereikbare’ bedrijven, werden geen uitschieters opmerkt. Een makelaardij kreeg zes klachten over de telefonische bereikbaarheid en drie kantoren kregen drie klachten.

Uitzonderlijk

Een bereikbaarheidsscore van 99,5% is redelijk uitzonderlijk te noemen, zo vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. “Er zijn weinig branches die zulke cijfers kunnen overleggen. Wat dat betreft is deze score zeker een compliment waard. Makelaars hoeven op deze manier niet bang te zijn klanten te missen, terwijl klanten op hun beurt niet met vragen hoeven te blijven zitten.”