Vastgoed Actueel Makelmail

Nieuwe applicatie voor e-mailmarketing

MakelMail heeft een nieuwe applicatie gelanceerd, waarmee het voor makelaars nog eenvoudiger kan zijn om in contact te blijven met klanten. Doordat MakelMail wooncontent schrijft, koppelt met het woningaanbod en de nieuwsbrief in de huisstijl zet, kan de makelaar in enkele minuten een nieuwsbrief versturen.

MakelMail hanteert dit concept al sinds 2008 maar verklaarde de oude applicatie ‘verouderd’. Directeur Arnaud Geeve: “We hebben voor een totale rebuild gekozen, waar de kennis van de afgelopen tien jaar in verwerkt is.”

De nieuwe applicatie biedt wooncontent over bijvoorbeeld energie besparen, de tuin winterklaar maken of hypotheeknieuws. Daarbij koppelt MakelMail met het CRM van de makelaar, waardoor woningen en contacten automatisch in MakelMail staan. Ook wordt er een nieuwsbriefontwerp gemaakt voor de makelaar dat aansluit bij de huisstijl van de makelaar. Elke maand zet MakelMail een nieuwe nieuwsbrief klaar. De makelaar kan deze nieuwsbrief aanpassen, maar ook direct versturen.

Afgestemd op de doelgroep

Een ander kenmerk van de applicatie is vergaande personalisatie. Door de segmentatiemogelijkheden kan de content beter afgestemd worden op de doelgroep. Hierdoor wordt de interactie met de doelgroep vergroot. Het woningaanbod wordt verzonden op basis van eerder vertoond klikgedrag. Bekijkt het contact vooral vrijstaande woningen van rond de vijf ton, dan ontvangt hij het woningaanbod wat daar het dichtst bij in de buurt komt.

Statistieken verzameld

Ook verzamelt MakelMail alle belangrijke statistieken over de nieuwsbrief. Deze statistieken geven antwoord op vragen als: welk contact heeft waarop geklikt, welke woningen scoren bovengemiddeld, wat is een goed tijdstip om versturen, etc.

MakelMail heeft ambitieuze plannen voor de toekomst, zegt Geeve. “We gaan ook een rol spelen in ‘ social media management’, Marketing automation en makelaarswebsites. Het grote voordeel: alle output van alle verschillende online marketingkanalen komen in één database. Een goudmijn voor de makelaar.”