NUwonen

NU.nl, ING en Samsung lanceren NUwonen.nl

Vanaf deze week is NU.nl een katern rijker. Samen met partners ING en Samsung lanceert Nederlands grootste digitale nieuwsmerk met het platform NUwonen.nl, een online woongids waar iedereen die bezig is met een verandering van zijn of haar woonsituatie, terecht kan voor informatie, advies en inspiratie.

Bezoekers worden gratis op de hoogte gebracht van alles rondom wonen en verhuizen. Denk aan nieuws en achtergronden over de woningmarkt, verhuis- en verbouwtips, inrichting, woonlasten- en voorzieningen.

Alles gratis op één plek

Met het NUwonen-platform wil NU.nl inspelen op de vraag naar gratis informatie over wonen. Online is er veel informatie te vinden, maar deze is vaak versnipperd of wordt enkel betaald aangeboden.

Lindsay Mossink, chef redactie NU.nl: "Het doel van NUwonen is zo compleet mogelijk te zijn op dit gebied, zodat onze bezoekers als het om wonen gaat nog maar één plek nodig hebben. Of je nu zoekende bent naar je eerste koopwoning, gaat verbouwen omdat er een kindje op komst is of benieuwd bent naar het effect van een bepaalde kleur in je woonkamer. We informeren je op het gebied van geldzaken, helpen je op weg in het huishouden en inspireren je met de laatste trends."

Samenwerking met ING en Samsung

Naast een contentpartnership met merken uit het eigen portfolio als VTwonen en Eigen Huis & Interieur, zullen o.a. ING en Samsung vanaf de lancering als partner aansluiten. Thema’s als financiën, domotica, connectivity en entertainment spelen een belangrijke rol in het leven van de consument tijdens een verandering in zijn of haar woonsituatie. “Deze partners hebben bij uitstek de kennis en expertise in huis om de consument van het juiste advies te voorzien”, aldus Jort Koopman, Commercieel Manager NU.nl tegen INCT.nl.

Transparante mix van redactie en commercie

"Tijdens een co-creatiesessie hebben we met een aantal van onze belangrijke partners gekeken naar dit nieuwe domein en de manier waarop we onze krachten kunnen bundelen. Dit heeft geresulteerd in een strategische samenwerking waarop redactie en commercie op een transparante maar hele sterke manier samenkomen op één platform om de woonconsument echt verder te helpen. Zowel de redactie als onze partners doen het immers voor dezelfde eindklant," aldus Koopman. 

Voorlopig geen goed beeld van makelaar

Een blik op de voorpagina doet vermoeden dat de redactie geen hoge pet opheeft van de waarde van de makelaardij voor de consument die met woonvragen zit. Aan de makelaardij de schone taak om toenadering te zoeken en wellicht gedegen adviezen beschikbaar te stellen voor publicatie op de site.  

NUwonen blijft voor iedereen een week zichtbaar op de voorpagina. Na het lezen van twee of meer achtergrondverhalen van NUwonen in de apps vraagt de nieuwsleverancier of ze NUwonen standaard op de voorpagina van de gebruiker mogen tonen.