Relocality vindt huizen op basis van Facebookprofielen

Relocality introduceert in Europa een nieuwe manier van huizen vinden, op basis van een match tussen het Facebookprofiel van woningzoekenden en gegevens over woonbuurten. Amsterdam krijgt in maart de primeur en er zijn plannen voor verdere expansie in Europa.

Relocality, de eerste online intermediair voor het vinden van een huis, maakt de overstap van Amerika naar Europa. Vanwege de Nederlandse investering lanceert Relocality allereerst in Amsterdam.

Welke buurt past bij jou?

Relocality lanceerde in 2013 een nieuwe en innovatieve methode die woningzoekenden helpt bij de keuze van de plek om te wonen in New York City. De service koppelt woningzoekenden met potentiële woonwijken op basis van hun Facebook-gegevens, met als doel: het waarborgen van een goede keuze. Een keuze die het best overeenkomt met hun persoonlijkheid interesses en levensstijl. Sinds de introductie van de unieke zoekservice in New York heeft Relocality erkenning gekregen in de VS als finalist voor de jaarlijkse innovatieprijs van Realogy FWD.

Zeer nauwkeurig

Studies hebben aangetoond dat diensten zoals Relocality, die Facebook-gegevens gebruiken om persoonlijkheidsgeoriënteerde eigenschappen te interpreteren en te koppelen, zeer nauwkeurig zijn. Volgens een recente studie uitgevoerd door onderzoekers van de universiteiten van Cambridge en Stanford zijn computers op basis van ‘likes’ beter in staat om iemands persoonlijkheidskenmerken te bepalen dan eigen vrienden en familie.

Amsterdamse buurten ideaal uitrolplatform

Na de lancering in Amsterdam volgt een uitrol naar andere Europese steden. "Amsterdam heeft een dynamische huizenmarkt met een internationale oriëntatie. Vanwege zijn onderscheidende wijken met unieke lokale gemeenschappen is Amsterdam een ideale Europese lanceerplatform voor Relocality", zegt Diane Szoke, Relocality-ceo, desgevraagd. “De behoefte die wij proberen te vervullen is universeel. Relocality is er op gericht de verhuizer en de nieuwkomer te helpen met het ontdekken of zij zich in de wijk thuisvoelen. Dat behoort eigenlijk de eerste stap te zijn in het zoekproces.”