Bewust kiezen voor nieuwbouw

Uw klanten goed op de hoogte dankzij Bewust Nieuwbouw

Consumenten staan in de rij voor een nieuwbouwwoning; afgelopen jaar werden er weer 10 procent meer nieuwe woningen verkocht dan in 2015. Maar bij de aanschaf van een nieuwbouwwoning komen wel andere zaken kijken dan bij de koop van een bestaande woning. De website Bewust Nieuwbouw helpt kopers op weg. 

NEPROM maakte half januari bekend dat de verkoopcijfers van nieuwbouwwoningen in het afgelopen jaar wederom een duidelijk stijgende lijn lieten zien. In 2016 werden ongeveer 34.000 nieuwbouwwoningen verkocht; zo’n tien procent meer dan in 2015. Nieuwbouwmakelaars krijgen veel vragen van consumenten die overwegen een nieuwbouwhuis te kopen of zich hebben ingeschreven voor een nieuwbouwproject. Geef hen goed advies en attendeer ze ook op de site Bewust Nieuwbouw, een laagdrempelige site waar ze informatie kunnen vinden over financiën, maatwerk, garantieregelingen en tal van andere onderwerpen die aandacht vragen bij de aanschaf van een nieuwbouwwoning.

Mogelijke vragen

Op hoeveel extra hypotheekruimte kan ik rekenen bij de koop van een energiezuinig nieuwbouwhuis? Is het mogelijk om de tuin van mijn nieuwbouwhuis mee te laten financieren? En hoe lang heb ik garantie op mijn nieuwbouwhuis? Wat moet ik doen met gebreken bij oplevering? Dit zijn onderwerpen die aan de orde komen op de site Bewust Nieuwbouw. De site is opgezet op initiatief van projectontwikkelaars, beleggers, bouwers en woningcorporaties, verenigd in de NEPROM.

Tijdwinst

“Dankzij het platform hoeven professionals de informatie niet meer zélf te vergaren en ook niet meer zelf geschikt te maken voor hun doelgroepen” aldus NEPROM-directeur Jan Fokkema. “Sterker nog, veel van de informatie kunnen zij een-op-een doorzetten naar hun (potentiële) kopers of huurders. Dat scheelt veel tijd. En natuurlijk kunnen deelnemers aan het platform er zeker van zijn dat de informatie correct is en actueel.”

Meedoen

Hoe meer professionals meedoen, hoe beter consumenten worden bediend. Fokkema: “Want dát is het hoofddoel van Bewust Nieuwbouw. We willen graag dat consumenten die kiezen voor nieuwbouw, dat bewust doen, op basis van goede informatie.” Consumenten die de website bezoeken kunnen zich er ook abonneren op een nieuwsbrief, waarmee ze op de hoogte blijven van actuele ontwikkelingen op nieuwbouwgebied en de randvoorwaarden eromheen.

Meer weten of vragen: mail redactie@bewustnieuwbouw.nl